Ik ben student

Als je student bent aan de NHL Hogeschool is er de mogelijkheid om deze iMinor te volgen. De enige voorwaarden om succesvol mee te doen is dat je affiniteit hebt met ICT & Didactiek. In deze iMinor ga je een product ontwikkelen waarbij je een grote mate van zelfstandigheid en zelf verantwoordelijkheid aan de dag moet kunnen leggen.

Wat je kunt verwachten wanneer je de iMinor gaat doen (klik hier voor het hele proces) kan het best verteld worden door diegenen die de iMinor hebben gedaan of er nog mee bezig zijn:

Interesse? Klik hier om een formulier in te vullen, we nemen dan zo snel mogelijk contact met je op!

Een iMinor student aan het woord

De ervaringen van Laurens Ruiter:

Wat heb ik gehad aan de iMinor?

Ten eerste kreeg ik de kans om authentieke opdrachten te maken in plaats van fictieve opdrachten. Op die manier kreeg ik een concreet beeld van het werkveld. Daarnaast kon ik aan de hand van de opdrachten een portfolio in elkaar zetten dat grotendeels ook bruikbaar zal zijn na mijn opleiding. Ten tweede heb ik een duidelijk beeld gekregen van de mogelijkheden binnen en buiten het docentschap en ontdekte ik dat ik met een didactische competentie meer kan doen dan alleen voor de klas staan, bijvoorbeeld dat ik ook kan werken met de veelzijdigheid van ICT in het onderwijs. Daarbij komt meer kijken dan enkel het zoeken van wat informatie op Wikipedia voor een werkstukje. Ten derde heb ik veel opgestoken van de presentaties van verschillende interessante sprekers die tijdens de minorbijeenkomsten voorlichting gaven, informeerden en inspireerden. Ten vierde kreeg ik altijd begeleiding waarin interesse en, indien nodig, hands-on hulp centraal stond. Tenslotte wil ik noemen dat ik aan de iMinor goede connecties in het werkveld heb overgehouden.

Waardevolle dingen die ik geleerd heb:

Het verschil tussen iteratieve en lineaire projectplanning en de waarde van de combinatie van deze twee in de Scrum methodiek (ook
De diepere waarde van goed project management en planning (onder andere de waarde van een Plan Van Aanpak met het afbakenen van een project) al was ik reeds bekend met de Scrum methodiek)

Beter inzicht in mijn eigen capaciteiten door een uitdagende opdracht.
De meerwaarde en mogelijkheden van (de juiste toepassing van) digitale didactiek (voor zowel docent als leerling/student)De veelzijdigheid van ICT (ik wist dat het veelzijdig was, maar dat was slechts het topje van de ijsberg)

Competenties

Kijk voor de competenties hier.